2011. augusztus 25., csütörtök

kekszes süti

A nyári forróságban nehéz a család követelését teljesíteni. Süti legyen, de meleg ne legyen!
A mi egyik kánikula sütink ez a kekszes süti. Habár most megennék valami habos-krémeset is, de az a közel 40 fokban szinte életveszély. Úgy vagyok ezzel, mint egyik kedvencem, Gordon Ramsay, nem szeretnék ételmérgezésben meghalni...:)
A kekszes sütinek csak egy baja van, egy napot állni kell hagyni. Illetve most lett még egy baja is, a csokimáz egyszerűen nem kötött meg rajta, de bakik nélkül nincs sütés-főzés. Mondom ezt én, de az imént említett Gordon biztos mást mondana illetve ordítana.

A süti hozzávalói:
kb. 3 csomag négyzet alakú háztartási keksz
4 csomag vaníliás pudingpor - a főzős változat
1 kg reszelt alma
40 dkg cukor

Normál méretű tepsibe szorosan egymás mellé lerakjuk a háztartási kekszet, majd elkészítjük a tölteléket.
A reszelt almát 7 dl vízzel és a cukorral forrástól számított 10 percig főzzük.
A 4 csomag pudingport 4 dl hideg vízzel összekeverjük és a forró almához öntjük, folyamatos keverés mellett felforraljuk.
Mivel hamar besűrűsödik, gyorsan öntsük a tölteléket a tepsibe lerakott kekszre.
A tetejére ismét kekszet rakunk, szorosan egymás mellé.
Ha kihűlt a töltelék, csokimázzal fedjük be a tetejét.
Hűtőben egy napig állni hagyjuk.


.

3 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon guszta, a nővérem kedvenc sütije.

Névtelen írta...

Nagyon szeretem ezt a sütit, én kekszes-almásnak hívom, de ez végülis mindegy. Az íze a lényeg: Finom!

Éva írta...

Nagyon guszta, sok helyen láttam már de még nem próbáltam ki! Lehet hogy ebben a nagy melegben csak kipróbálom!

Related Posts with Thumbnails